care 1
oftest stillede spørgsmål
På iPhones til og med iPhone 6 findes IMEI nummeret nederst bag på telefonen. Det kan desuden findes i Indstillinger – Generelt – Om, på telefonen. På iPhone 6S og opefter findes IMEI nummeret ligeledes ved at gå ind i Indstillinger – Generelt – Om, på telefonen. Hvis det ikke er muligt at tilgå på telefonen kan det findes på SIM-trayen.
Hvis intet er muligt kan vi altid finde det for dig ved indlevering.
Alternativt:
På de fleste enheder kan IMEI nummeret findes ved at foretage et opkald til *#06#. I de fleste tilfælde vil det ikke være nødvendig at trykke på opkalds knappen, før et vindue med IMEI nummeret åbnes.
Ovenstående gælder også for Android enheder.
På nedenstående link finder du en udførlig vejledning til deaktivering af Find my iPhone
Vores normale reparationstid på Macbooks er 3-5 hverdage, da de fleste reservedele bestilles fra Apple i Holland, hvorefter de sendes til værkstedet og bliver monteret. I visse tilfælde har vi udvalgte reservedele på lager. Henvend dig i din nærmeste Care1 for mere information om netop din reparation.
Det kommer an på modellen samt hvorvidt reparationen er mulig. Du kan læse mere omkring priserne på de forskellige modeller her.
På “min side” kan du følge din servicesag fra du indsender/indleverer den og til den er færdigbehandlet og returneret/udleveret til dig. Følg linket her for at se status på din servicesag.
Det kommer an på modellen samt hvilke reservedele der skal udskiftes. Du kan læse mere om vores priser på reparation af Huawei produkter her.
Sørg altid for at have lavet en backup af dit produkt.
Ofte bliver vi nødt til at nulstille din enhed i forbindelse med fejlsøgning, afsluttende tests eller udbedring af evt. softwarefejl.
Bemærk: Samsung-produkter nulstilles altid.
Hvis du ikke fandt svar på det du manglede, kan du altid Kontakte os.
Følgende punkter er altid gode at gennemgå før indlevering:
- Slå find min iPhone fra (findes under iCloud)
- Lav en backup af din enhed.
- Find købsbevis
Ved indlevering tilbydes du altid en gratis lånetelefon. Dette gælder uanset om du indleverer en Apple eller Android enhed.
Bemærk dog at vi har begrænset antal i hver afdeling. Såfremt du ønsker at vide om vi har en lånetelefon på lager til dig, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice på 74 63 10 18.
Under normale omstændigheder tager et batteriskifte 60-90 minutter. Dette afhænger af reservedelens tilgængelighed samt antallet af teknikere på arbejde på den pågældende dag. Du kan med fordel booke tid i den ønskede afdeling. Klik her for at finde afdelingen tættest på dig.
Det kommer an på hvilken model det drejer sig om samt omfanget af reparationen – Altså hvilke reservedele der skal udskiftes. Er der tale om en reparation uden for garantien eller udbedring af en fysisk skade, vil du modtage et endeligt pristilbud før en reparation påbegyndes. Du kan læse mere om reparation af Macbook her.
Alle vores afdelinger tilbyder displayudskiftning, mens du venter. Kan vi ikke skifte skærmen på netop din model, tilbyder vi en lånetelefon under hele serviceforløbet.
Bemærk dog at vi har begrænset antal lånetelefoner i hver afdeling. Såfremt du ønsker at vide, om vi har en lånetelefon på lager til dig, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice på 74 63 10 18.
Se priser for iPhone displayudskiftning her.
Bemærk at der ved ønske om straksservice kan forekomme et gebyr. Se vores generelle priser her.
Hvis du mødes af et hængelås symbol under opstart af din Macbook, betyder dette at en såkaldt “firmware” lås er slået til. Denne kræver en kode som er lavet i forbindelse med aktivering af denne “firmware” lås. Såfremt du har glemt denne kode, kan du henvende dig i nærmeste Care1, hvor vores medarbejdere kan hjælpe med deaktivering af “firmware” lås.
Det er vigtigt at du medbringer original købskvittering samt gyldig billedlegitimation ved henvendelse omkring “firmware” lås.
Det er altid en god idé at medbringe din kvittering, hvis dit produkt er under 2 år gammel, så vi kan forsøge at dække dit produkt under reklamationsretten.